torsdag 29 maj 2008

Infatuation -

Hade bestämt mig för att gå upp vid åtta-nio tiden idag. Men nej, det lyckades jag inte med. Vaknade vid halv tolv istället av att hunden slickade mig i ansiktet. Vilket uppvaknande! Vid tre tog jag och älskling med oss hunden ut och gick på en lång promenad mot skogen, solen låg på och stekte riktigt skönt så jag tror det här med att få lite färg på sig kommer att ordna sig riktigt bra faktiskt :) Efter en och en halvtimmes gående hittade vi ett bra ställe med riktigt mycket liljekonvaljer - ett måste att plocka då eftersom dom luktar så otroligt gott! Längtar tills man kan plocka svamp och blåbär. Blåbärspaj, oj oj oj så gott! Just för tillfället kan jag inte sova så skriver lite, får se om det gör mig tröttare. Mormor sa till mig igår att; "Vet du att Rolle tar studenten på Lördag?" - Ojdå, det hade jag helt totalt glömt bort. Inte en enda tanke på det, och det är trots allt min bror. Kom iallafall ihåg att morsan fyllde i Måndags, skickade iväg ett gratulations-sms till henne då bara för att man ska det helt enkelt.
-
I'll never let a man control my emotions. This is pure infatuation.
Han kommer från ett bortglömt ställe, en ö långt härifrån. Fänglsar mig med varje rörelse tills jag är andlös, hjälplös, tappar balansen. Han stjäl mitt hjärta när han tar min hand, och vi dansar till rytm av musiken. Känner hans fingertoppar greppa mina höfter. Och jag snubblar när vi doppar oss i en outhärdlig längtan. Hans hud har färgen av ren guld, hans ögon lyser upp och jag smälter inuti. Han är så underbar, det måste vara en synd. Jag kan inte hjälpa det kan jag har startat, jag ger mig. Han ger mina fantasier liv, gnistor av passion inuti mig.

Att våga är att förlora fotfästet för en stund, att inte våga är att förlora sig själv.

1 kommentar:

clin sa...

åhh så gott med blåbärspaj, äpplapaj, lingon, smultron, svamp m.m Snart är det dax att bege sig ut i skogen=) Så underbart!!