måndag 2 juni 2008

Some say..

Sanning eller lögn?
Kärlek eller hat?


Känner mig kluven, vet inte vart jag ska ta vägen. Antagligen är det redan försent för att ändra sig, ta tillbaka allt det man redan sagt och även svurit på att man menat från djupet av sitt hjärta. Men, man kan inte styra över allt som händer. Det är omöjligt! Önskar så innerligt att utvägen vore väldigt enkel, men det är den inte. Allt prat om saker som i normalt fall gör en glad, gör en olycklig. "Hellre kämpa för chansen att antingen vinna allt, eller förlora allt. Än att vara fast och förlora sig själv." Jag och en vän diskuterade lite, hon sa till mig; Elin för fan. Skärp dig nu - det kan inte fortsätta." Men jag förstod inte riktigt, vad är det som inte kan fortsätta? Har funderat mycket på det där, och undrar fortfarande vad hon riktigt menade med det. Att hon ser rakt igenom mig det är det inga tvivel om, att hon vet precis vad som är bra och dåligt för mig - ja, det är väl det vänner gör.

-

Igår tog jag och älskling ett dopp i sjön, det var riktigt härligt faktiskt. Trodde aldrig att det skulle vara så varmt, men det var det. En liten promenad med hunden blev det också. Vaknade för en och en halv timma sedan, utav en geting som surrade vid fönstret. Jag lyckades döda den iallafall, så .. skönt :) Egentligen tycker jag att getingar är enormt äckliga, vågar inte vara i närheten av dom knappt. Men nu gick det lätt som en plätt. Har precis slängt in tvätt i maskinen, så nu ska jag ut o sätta mig i solen med en kopp kaffe. Jobba lite mer på färgen, fast jag tycker faktiskt att jag fått relativt mycket på kort tid. Fest i Flen snart föresten, hörde att E-Type skulle komma hit då. Suck - visst är han lite cool på något sätt, men jag hade helt andra förväntningar.

Inga kommentarer: