fredag 11 juli 2008

Rådjursbiffar och hardwork!

Medan jag lutar mig emot den kalla hårda väggen, kommer du gå förbi mig? Kommer du kritisera mig medans jag sitter och gråter? Jag har kämpat så hårt och trott att alla mina strider har vunnits - Bara för att se att kriget nyss har börjat. Kommer min smärta för en timma sätta mig i smärta för en livstid? Finns det något sätt att hela igen? Om jag blir hel, förnyad och finner förlåtelse; finner styrkan jag aldrig har haft. Kommer mina ärr förstöra alla Världens planer? Han tog mitt liv i sina händer och vände allt upp och ner. I mina mest desperata omständigheter så var det där jag verkligen fann mig..


  • Rådjursbiffar, potatis, sallad och brunsås.
  • Kebabpizza, mycket sallad och sås.
  • Lövbiff med sting och ris.
  • Soltorkade tomater, makaroner & bacon.
  • Pommes, skink/ost -schnitzel och béarnaisesås.
  • Älsklings kebabgryta, grönsaker och potatis.
  • Grillmat, flintastek och potatissallad.

Där hade vi lite utav den maten jag inte kan klara mig utan. Passade på att lägga upp en gammal bild på mig och Carro också - i 9års tid har vi kännt varandra, och vi är sams än idag. Det är rätt lång tid det trots allt. Nu ska jag ta in den tvätt som hänger ute och har torkat nu, sen ska jag slänga in mer tvätt i tvättmaskinen - har massor som behövs tvättas här. Det beror mycket på att både jag och älskling byter om några gånger om dagen ibland, sen har vi fixat i ordning mycke ti trädgården också så kläderna är helt jordiga och så. Men resultatet här ute blev riktigt bra, nu har vi äntligen fått till det snyggare där ute vilket vi aldrig trodde att vi skulle få. Men genom att fixa en del blommor och så så blev det faktiskt riktigt bra :) Tjejen har fortfarande inte kommit hem (.. katten) vi var ute en sväng igår kväll och gick och tittade där hon försvann, men fick inte en enda skymt av henne. Fan! Vi ska ut och kolla idag igen. Men det är iofs sant, katter har sina instinkter och dom hittar alltid hem - om dom vill hem, och bara ingen räv har tagit henne eller en bil kört över. Det är det jag oroar mig för mest. Nej, jag tycker att hon kan ta och komma nu. Hannkatten vi har, Blacki, han springer runt ute och tittar runt och mjauar - han saknar väl henne, vet om att hon är borta. Dom är ju syskon och har alltid hållit ihop. Usch, nu vill jag inte tänka mer på henne .. Hon kommer nog snart :)
Jag älskar vädret ute - riktigt varmt och skönt, svensk-sommar! Men har en känsla av att det inte kommer hålla i så länge till, så det här med att jobba mycket med färgen i år skiter sig totalt, tack gode gud för solarium. Men i Flen har dom höjt priserna, helt sjukt! Tror dom att man är miljonär eller vad är det frågan om egentligen? Aja, det är i vilket fall som helst värt att lägga ut pengar på det enligt mig iallafall. Nu blir det en liten promenad med hundarna innan jag sätter fart med allt som ska göras idag - måste hämta dammsugaren i garaget också, jobbigt. Sen ska jag göra i ordning mat tills älskling kommer hem på lunch från jobbet vid 12:00-tiden. Pizza för hans del, själv känner jag mig inte ett dugg hungrig. Men det beror nog på den pizza han och jag delade på igår, och honungsmelonen vi åt. Satan så gott det är! Honungsmelon är godare än vattenmelon har jag konstanterat nu, och inte så farligt dyrt heller. Så varför inte vara lite nyttig då ett tag? Äta gott som är billigt och byttigt, det är ju strålande. Godis och sånt är svindyrt! Jag menar lösgodis på t.ex. ICA kostar 69kr/kg, vad är det för jävla pris egentligen? Lika så på konsum. Ska man köpa lite billigare lösgodis så gör man det på Rätt Pris där det kostar 49kr/kg, tror jag det är.. annars har man Rixvideo här i Flen, men godis är inte så färskt alltid där.. så, det skippar man helst också. Nej, nu och ett bra tag framåt ska vi hålla oss till melon och frukt!
Nej, nu såg jag klockan och upptäckte att tiden flygit iväg. Har massor att göra så -

Inga kommentarer: