lördag 21 juni 2008

Dom få sällsynta i mitt liv.

Har kärlek för dom mina, slogs med mig sida vid sida, när omständigheterna som gällde var tok, svett och pina. Finns inget jag värderar som en vän som är sann, är där som mest när man behöver en hjälpande hand. Så om det någonsin blir problem, vet ni vem ni kan kalla på. Och när alla andra sviker vet ni vem ni kan lita på. Jag vet att vi gjorde en massa idioti som vi inte borde, men jag önskar ibland verkligen att jag kunde ta mig tillbaka till dom sköna stunder vi haft, för det är dom som gett mig styrka, dom som gett mig kraft. Lärde mig uppskatta allt mellan tårar till skratt. Fick mig att förstå, för att känna igen dag krävs natt. Se, det här livet kan ta en genom tvära kast. Så vila dina skuldror och låt mig hjälpa dig med din last. Och vad du än behöver så vet du att jag finns där - är aldrig längra bort än ett samtal, så säg var och när. Spelar ingen roll vad det må vara, för sann vänskap går ut på att ge och ta. Så var inte orolig, slappna av, känn dig trygg. Sov lugnt, var medveten om att jag har din rygg. Se, du är någon som jag valt att kalla för syster/bror, trots att vi inte delar samma far eller mor. Men se, även om det inte finns ett blodsband, är vi förenade på denna jord av ödets hand. Man stöter på många olika människor i sina dar, låter som flesta passera, få vill man ha kvar. Och man lär sig att inte ta något för givet, för man möter få sanna människor i det här livet. Jag har stött på olika människor i mina dar, låtit dom flesta passera, några få är kvar. Och jag har lärt mig att inte ta något för givet, för man möter få sanna människor i det här livet.
En vän är där för dig vad som än händer. En vän står vid din sida när det verkligen gäller. En vän säger till dig på en gång som det är. Även om den vet att du lackar och blir sne. En vän är där för dig vad som än händer. En vän står vid din sida när det verkligen gäller. En vän hjälper dig utan att kräva något åter, och kan göra fel, men som du ändå förlåter.

Ni vet vilka ni är <3

1 kommentar:

carrolin sa...

Hej vännen!!

Usch nu är det inte många timamr kvar:D Så skönt detta ska bli. Speciellt när man tittar ut och ser hur regnet bara öser ner. Lite jobbigt innan vi väl är där men det får man ta=)

Har skrivit vårt nummer i min blogg om det är något. Annars hör vi av oss via datorn. inte allt för skoj och behöva betala 18:- minuten för "skitsnack" Kan vi ha roligare för när vi kommer hem till er!!

Va nu rädda om våra hundar och om varandra!!!
Kram