lördag 21 juni 2008

Rip my heart out.

Okej..
Vaknade vid halv elva tiden, helt trött och utsliten. Men med mycket kraft så lyckades jag ta mig upp ur sängen iallafall.. En kopp kaffe på morgonen är det bästa - men kom på då att kaffebryggaren har gått sönder. Så man måste koka vatten i tekokaren sen mixtra lite. Fick iallafall en kopp kaffe till slut. Vid halv ett tiden började vi göra mat, Pannbiff, Potatis och Gräddsås. Riktigt gott! Men usch så mätt jag blev, och det av två pannbiffar och en och en halv potatis. Just nu sitter jag och stör mig på att det bara regnar jämnt och ständigt, jag vill ju ha sol och värme - NU! Och grannarna som åker till Marocko på Måndag, jag tycker ju att dom kan stoppa ner mig i en resväska och smuggla med mig. Det låter som en bra idé i mitt huvud iallafall :) Skulle vara riktigt härligt att få ligga på en strand i en månad och bara njuta - ja, fyfan va härligt! Känner att jag verkligen skulle behöva ta semester från Sverige i helhet, ett tag. Det skulle nog göra gott. Men det får bli någon gång - jag och älskling har pratat om att åka utomlands efter jag har sommarjobbat, och självklart! Det måste vi göra, kommer bli så att vi gör det säkerligen. Båda två längtar ju att komma utomlands någonstans. Måste fixa pass och sånt nu så att jag inte behöver tänka på det sen om vi åker. Ja! Det måste helt enkelt bli av. Nu ska jag ut en liten sväng med Nemo. Vi ska ju ha grannarnas två hundar när dom åker, ta hand om dom.. Nemo är redan här, men Gniztra kommer hit imorgon nog.
-
Smärta är inte att ramla och skrubba knäna, smärta är inte att få en smäll över munnen och en stor fläskläpp. Smärta är inte heller att bryta ett ben, eller få kramper i hela kroppen. Smärta är att förlora någon man älskar, någon som man gett sitt hjärta till. Att se sin kärlek gå sin väg, trampa på ens hjärta och krossa ens själ, släcka ens livslust. Att förlora den kärlek som gett en trygghet, lycka, värme och det finaste som livet har att ge. Ett brustet hjärta smärtar på insidan, gör så att man faller miljontals meter ner mot en hård grund. Det är riktig smärta.

1 kommentar:

clin sa...

Jag lovar att jag ska tänka på :P
Man behöver verkligen komma bort ibland och samla nya krafter. Alltid bra!! Funderar på om vi ska ta en sista minuten senare i höst med=) Precis som förra året.

Kram