måndag 23 juni 2008

To win some or lose some?

Idag fyller Carolin 25år, och det måste man gratta. Grattis vännen! Idag åker dom till Marocko, vet inte riktigt när flyget går eller om det har gått redan. Men fy satan va härligt dom kommer att få det - ligga på stranden, sola, umgås och njuta av värmen. Och här sitter jag, mitt ute i ingenstans och får städa som en tok för att hålla rent o snyggt när hundarna är här. Åjo, jag är nog lite avundsjuk på deras sverige-lämning. Funderar på när värmen ska ta o komma nu. Den har varit här, men försvann lika snabbt som den kom. Svensk-sommar är härlig, jo dom dagarna då det faktiskt är soligt och varmt. Nu regnar det ju varje dag, och små åskar.. Det är inte så jag vill ha det. Men håller tummarna för att det blir ändring snart.

Undrar om förändringar egentligen är möjliga i en sån här situation? Kanske, kanske inte. Är man villig så kan det nog gå. Önskar att jag kunde vinna tillbaka allt det jag förlorat, men samtidigt är det en önskning som är helt omöjlig om inte bara idiotisk. Värdera det man har i nu situationen istället, då blir det nog grymt mycket lättare att hantera allt. Läser det jag skriver samtidigt, och tänker på det Carolin sa, Att jag skriver i gåtor ibland. Det är säkerligen sant. Men det är lättast på det sättet, för då kan man berätta så långt man vill, men samtidigt hålla inne en del. På det sättet kommer inte dom innersta tankarna och känslorna ut.. Är nog ett sätt att skydda mig själv också. Men från vad?

Inga kommentarer: